ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Τρία χρόνια σχεδόν περάσανε από τότε που πήρα την απόφαση να φύγω από την πρωτεύουσα και να εγκατασταθώ στην επαρχία, σε μέρη απομονωμένα, μακριά από την «ασφάλεια» του πολιτισμού…..

Έχοντας γεννηθεί και ζήσει στην πρωτεύουσα, η απόφαση αυτή για κάποιους θεωρήθηκε τρελή, για άλλους επιπόλαιη, για τρίτους παρορμητική.

Για εμένα ήταν για άλλη μια φορά η καθοδήγηση της ψυχής μου και το αποτέλεσμα του θάρρους μου να βιώνω καταστάσεις έξω από τις συνήθειες των πολλών. Ήταν ακόμα η έκφραση της ελευθερίας  «να είμαι ο εαυτός μου», να ακολουθώ τα δικά μου «θέλω» και όχι αυτά που θέλουν οι άλλοι για εμένα.

Τις περισσότερες φορές, οι κινήσεις που έκανα στην ζωή μου, έφερναν την αντίδραση των άλλων, όχι τόσο γιατί μπορεί να μην τους άρεσαν, αυτό ήταν η επιφάνεια, αλλά γιατί βαθιά σε υποσυνείδητο επίπεδο, τους έφερναν αντιμέτωπους με τους δικούς τους φόβους και ανασφάλειες.

Όμως και εγώ μπορεί να φοβόμουν, η να είχα κάποιες αμφιβολίες, αλλά όπως πάντα στη ζωή μου έτσι και τρία χρόνια πριν, πήρα το φόβο μου αγκαλιά και προχώρησα, λέγοντας στον εαυτό μου : «κάνε την κίνηση και θα δεις στη πορεία…». Για εμένα ο φόβος δεν ήταν η αποτυχία, αλλά η μη προσπάθεια και η έλλειψη θάρρους να προχωρήσω βγαίνοντας από την πεπατημένη οδό.  Συνεπώς είχα να στηρίξω τον εαυτό μου, δουλεύοντας εσωτερικά τις δικές μου αμφιβολίες, αλλά και να στηρίξω τον εαυτό μου, μπροστά στην γνώμη των άλλων για τις κινήσεις και τις επιλογές μου.

Όπως στη ζωή μου και σε αυτά τα χρόνια, τα πάντα λειτουργούσαν ως «δάσκαλοι»,  γιατί απλά εγώ είχα επιλέξει να τα δω έτσι. Τα συναισθήματα που ένιωθα, οι σκέψεις που έκανα, οι άνθρωποι που γνώριζα, τα σπίτια που έμενα, το περιβάλλον στο οποίο ζούσα, κάθε τι που έπεφτε στην αντίληψή μου, από ένα ζώο ως ένα έπιπλο, γινόταν ο «δάσκαλός» μου.

Από τα πάντα  μάθαινα….

Με ποιο τρόπο ?

Με το να είμαι «παρούσα στην ζωή μου», δηλαδή απόλυτα συνειδητή στο τι έκανα και γιατί, στο τι ένιωθα και γιατί, στο τι σκεφτόμουν και γιατί, στο τι βίωνα και γιατί…..

Τρία χρόνια μετά, αναγνωρίζοντας τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας, νιώθω για άλλη μια φορά ευλογημένη για αυτή μου την απόφαση, να ακολουθώ τις επιταγές της ψυχής μου.

Leave a Reply

